June 21, 2024
League of Legends League of Legends Gids

Beste ADC-kampioenen voor hoge Elo in League of Legends in patch 14.11

  • June 5, 2024
  • 9 min read
Beste ADC-kampioenen voor hoge Elo in League of Legends in patch 14.11

Door deze kampioenen onder de knie te krijgen, kunnen spelers een voorsprong nemen op de concurrentie en hun kansen vergroten om de ranglijsten te beklimmen in wedstrijden met een hoge elo.

Draven

Draven is een zeer effectieve ADC in League of Legends met een hoge Elo dankzij zijn unieke vaardigheden, hoge damage output en sneeuwbalpotentieel.

Hij staat bekend om zijn sterke early game presence, dankzij zijn hoge damage output van Spinning Axes (Q) en zijn vermogen om tegenstanders in lane te pesten. Met zijn agressieve speelstijl kan hij vroege kills veiligstellen en een aanzienlijk voordeel behalen op zijn tegenstanders in de lane. Deze dominantie in het vroege spel kan de toon zetten voor de rest van het spel, waardoor Draven effectief kan sneeuwballen.

Dravens hoge schade en agressieve speelstijl creëren constante druk in de lane, waardoor tegenstanders gedwongen worden defensief te spelen. Zijn vermogen om vijanden in een zone te plaatsen en de lane te controleren, maakt het moeilijk voor ze om effectief te farmen en te handelen. Deze druk in de lane kan leiden tot vroege turret plates en objectives, waardoor Dravens voorsprong nog groter wordt.

Hij blinkt uit in teamgevechten dankzij zijn consistente schade door zijn auto-aanvallen en abilities. Met zijn hoge schade kan hij door vijandelijke frontlinies heen scheuren en teamgevechten dragen. Met een goede positionering en een goed gebruik van zijn vaardigheden kan hij zijn impact in teamgevechten maximaliseren en het tij in het voordeel van zijn team keren.

Draven is goed te combineren met verschillende supports, vooral degenen die voor extra crowd control of peeling kunnen zorgen. Kampioenen als Thresh, Leona en Nautilus kunnen zijn vermogen om kills te scoren en de lane te domineren vergroten.

Lucian

Lucian staat bekend om zijn behendige en agressieve speelstijl, waardoor hij favoriet is bij ervaren ADC-spelers in hogere Elo-klassen van League of Legends.
Zijn kit is gemaakt voor gevechten op korte afstand, waar zijn mobiliteit en burst damage uitblinken, zodat hij snel en effectief in en uit gevechtssituaties kan manoeuvreren.

Met de passieve vaardigheid Lightslinger kan Lucian extra schade toebrengen door een dubbele aanval uit te voeren na een vaardigheid, waardoor zijn totale schadeoutput tijdens snelle uitwisselingen toeneemt.

Centraal in de mechanica van Lucian staan zijn vaardigheden om te sprinten, te porren en uit te blinken in één-op-één confrontaties. De synergie tussen Piercing Light en Ardent Blaze geeft hem veel mogelijkheden om te porren tijdens de laningfase, terwijl Relentless Pursuit hem snel kan herpositioneren om inkomende bedreigingen te ontwijken of terugtrekkende vijanden te achtervolgen.

Bovendien is zijn ultieme vaardigheid The Culling een krachtig middel om aanzienlijke schade uit te delen in teamgevechten als het strategisch wordt ingezet.

Lucian’s aanpassingsvermogen en hoge vaardigheidsplafond maken hem tot een ADC voor spelers die dominantie willen bereiken in competities met een hoge Elo.

Caitlyn

Caitlyn heeft een van de langste basisaanvalsbereiken onder de ADC’s, waardoor ze vijanden van een veilige afstand kan bestoken en lastigvallen. Dit afstandsvoordeel maakt haar laningfase sterk, omdat ze effectief kan farmen en handelen terwijl het risico op vergelding minimaal is.

Haar passieve Headshot verbetert haar auto-aanvallen en deelt bonusschade uit na een bepaald aantal aanvallen of wanneer ze doelen raakt die klem zitten in haar Yordle Snap Trap (W) of vertraagd worden door 90 Caliber Net (E). Met deze vaardigheid kan ze aanzienlijke burst damage uitdelen tijdens trades en schermutselingen.

Caitlyns Yordle Snap Trap (W) en 90 Caliber Net (E) zorgen voor aanzienlijke zonering en controle in teamgevechten. Met haar vallen kan ze zones van ontkenning creëren, terwijl ze met haar net haar positie kan veranderen en bedreigingen kan ontwijken. Deze zonering kan de formatie van het vijandelijke team verstoren en kansen creëren voor haar bondgenoten om uit te buiten.

Caitlyn werkt goed samen met verschillende supports, vooral met degenen die voor extra crowd control of peeling kunnen zorgen. Kampioenen als Morgana, Lux en Thresh kunnen haar beter in staat stellen om de lane te controleren en kills veilig te stellen.

Kai’Sa

Kai’Sa kan zowel als AD- als AP-kampioen worden gebouwd, waardoor ze zich kan aanpassen aan verschillende teamsamenstellingen en speltoestanden. AD builds richten zich op auto-attacks en aanhoudende schade, terwijl AP builds de nadruk leggen op burst damage met haar abilities, met name Icathian Rain (Q) en Void Seeker (W). Deze veelzijdigheid maakt haar een flexibele keuze in high elo, waar aanpassingsvermogen cruciaal is.

Haar abilities, vooral Icathian Rain (Q) en Void Seeker (W), zorgen voor aanzienlijke burst damage, vooral als ze geëvolueerd is. Haar passieve Second Skin richt extra schade aan op basis van stacks van haar abilities en auto-attacks, wat haar burstpotentieel nog verder vergroot. Met deze hoge burst damage kan Kai’Sa snel squishy doelwitten uitschakelen in teamgevechten en schermutselingen.

Met Kai’Sa’s ultieme vaardigheid, Killer Instinct (R), kan ze naar een doellocatie rennen in de buurt van een vijandelijke kampioen die wordt gemarkeerd door haar passieve, waardoor ze een schild krijgt en snel kan herpositioneren. Deze vaardigheid geeft haar uitzonderlijke mobiliteit en veiligheid, waardoor ze effectief kan aanvallen, uitschakelen of herpositioneren in gevechten. Spelers met een hoge elo kunnen deze mobiliteit gebruiken om impactvolle plays te maken en gevaar te vermijden.

Supercharge (E) geeft Kai’Sa een verhoogde bewegings- en aanvalssnelheid en als ze geëvolueerd is, wordt ze onzichtbaar. Deze vaardigheid vergroot haar overlevingsvermogen en maakt het moeilijk om haar te pakken te krijgen, vooral in combinatie met haar langeafstandsaanvallen. Dankzij haar mobiliteit kan ze agressief spelen terwijl ze een betrouwbaar ontsnappingsmiddel heeft.

Corki

Corki deelt een mix van fysieke en magische schade uit, waardoor het moeilijk is voor vijanden om effectief tegen hem te itemizen. Zijn passieve, Hextech Munitions, converteert een aanzienlijk deel van zijn auto-aanval schade naar magische schade, waardoor hij de traditionele armor stacking kan omzeilen. Deze gemengde schade maakt Corki een veelzijdige bedreiging in zowel schermutselingen als teamgevechten.

Zijn vaardigheden, vooral Missile Barrage (R) en Phosphorus Bomb (Q), zorgen voor aanzienlijke burst-schade. Zijn Gatling Gun (E) verscheurt vijandelijke pantsers en magische weerstand, waardoor zijn schade nog groter wordt. Met dit hoge burstpotentieel kan Corki snel squishy doelwitten uitschakelen en aanzienlijke schade toebrengen in teamgevechten.

Corki’s passieve, Hextech Munitions, geeft hem een speciaal afleverpakket dat zijn Valkyrie (W) aanzienlijk verbetert, met extra bereik, snelheid en schade.

Dit pakket kan worden gebruikt om gevechten te beginnen, aan gevaar te ontsnappen of kansen voor zijn team te creëren. De impact van het pakket kan het tij doen keren in gevechten en objectives in wedstrijden met een hoge elo.

Corki past goed in verschillende teamsamenstellingen dankzij zijn gemengde schade-output en zijn vermogen om vijandelijke verdediging te vernietigen. Hij werkt vooral goed samen met teams die een sterke crowd control en AOE-schade hebben, zodat hij zijn schadepotentieel kan maximaliseren.

Jhin

Zijn Whisper (passief) geeft hem een gegarandeerde critical strike bij zijn vierde schot, dat bonusschade toebrengt op basis van de ontbrekende health van het doelwit. Dit maakt Jhin uitzonderlijk sterk in korte handelstransacties en stelt hem in staat om doelwitten met een lage gezondheid effectief te executeren. Zijn langeafstandsvaardigheden, zoals Deadly Flourish (W) en Curtain Call (R), stellen hem in staat om vijanden vanaf een veilige afstand te bestoken en lastig te vallen.

De vaardigheden van Jhin, vooral Dancing Grenade (Q) en Deadly Flourish (W), bieden veel mogelijkheden om te porren en lastig te vallen in de laningfase. Hij kan de health van zijn tegenstander afbreken terwijl hij op veilige afstand blijft, waardoor hij de lane kan controleren en vroeg voordeel kan behalen. Zijn vermogen om de lane lastig te vallen en te controleren maakt hem een sterke laner tegen veel ADC’s.

Hij blinkt uit in teamgevechten dankzij zijn AOE-schade van Dancing Grenade (Q) en Curtain Call (R). Zijn vermogen om consistente AOE-schade uit te delen maakt hem een grote bedreiging in geclusterde gevechten, waar hij meerdere vijanden tegelijk kan raken. Een goede positionering en een goed gebruik van zijn vaardigheden kunnen zijn impact in teamgevechten maximaliseren en het tij in het voordeel van zijn team doen keren.

Jhin effectief bespelen vereist goede mechanische vaardigheid en inzicht in zijn vaardigheden. Spelers met een hoog elo kunnen zijn volledige potentieel benutten door zijn vaardigheden goed te timen, zich goed te positioneren in gevechten en zijn schade te maximaliseren door zijn combo’s nauwkeurig te gebruiken.

Karthus

Karthus blinkt uit in het uitdelen van consistente schade in de tijd met zijn Lay Waste (Q) en Defile (E). Met zijn vaardigheden kan hij snel waves leegmaken en aanzienlijke schade aanrichten in zowel schermutselingen als teamgevechten. Deze consistente schade maakt hem een bedreiging in het hele spel, vooral als hij opschaalt naar het late spel.

Karthus’ ultieme vaardigheid Requiem (R) biedt wereldwijde schade, waardoor hij gevechten kan beïnvloeden en kills veilig kan stellen vanaf elke plek op de kaart. Deze vaardigheid kan het tij van gevechten keren en doelen veiligstellen, waardoor Karthus een constante dreiging is, zelfs als hij niet fysiek aanwezig is.

Met zijn passieve vaardigheid Death Defied kan hij na zijn dood nog een paar seconden spreuken blijven uitspreken. Deze vaardigheid zorgt ervoor dat Karthus nog steeds aanzienlijke schade kan toebrengen, zelfs als hij gefocust is in gevechten. Zijn afterlife damage kan de uitkomst van teamgevechten veranderen, waardoor hij een waardevolle aanwinst is in high elo.

Karthus’ Wall of Pain (W) zorgt voor een aanzienlijke vertraging en vermindert de magische weerstand van vijanden die geraakt worden. Deze vaardigheid is handig voor het opzetten van kills, het controleren van belangrijke gebieden tijdens teamgevechten en het leveren van nut voor zijn team. De vertraging en magische weerstandsvermindering maken het makkelijker voor Karthus en zijn team om abilities te laten landen en kills veilig te stellen.

Jinx

Jinx staat bekend om haar vermogen om een late game hyper carry te worden. Haar passieve Get Excited geeft haar een enorme aanvalssnelheid en bewegingssnelheid na het doden van een vijandelijke kampioen of groot monster, waardoor ze gevechten kan laten sneeuwballen en overgebleven doelwitten kan achtervolgen. Dit maakt haar uitzonderlijk sterk in uitgebreide teamgevechten en schermutselingen.

Met Jinx’ kit kan ze in verschillende situaties aanzienlijke schade toebrengen. Met haar Switcheroo! (Q) kan ze wisselen tussen haar minigun, die zorgt voor een hoge aanvalssnelheid, en haar raketwerper, die zorgt voor een groter bereik en AOE-schade. Deze veelzijdigheid stelt Jinx in staat haar speelstijl aan te passen aan de situatie, of het nu van een afstand is of van dichtbij.

Ze blinkt uit in teamgevechten dankzij de AOE-schade van haar raketwerper en Super Mega Death Rocket! (R). Haar ultimate brengt enorme schade toe aan alle vijanden op zijn pad, waardoor het een krachtig middel is om kills te verzekeren en het tij van gevechten te keren.

De sterke punten van Jinx als ADC in een hoge elo zijn haar hoge schade-output en schaalbaarheid, sterke laningfase, significante impact in teamgevechten, hoog skillplafond en veelzijdigheid en flexibiliteit.

About Author

Olny

Olny is een eSport-medium dat zich richt op het leveren van nieuws, analyses en verslagen over de spannendste eSport-evenementen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *