July 20, 2024
League of Legends League of Legends Nieuws

Gen.G CEO waarschuwt voor dreigende talentencrisis in League of Legends Pro-spel

  • June 18, 2024
  • 3 min read
Gen.G CEO waarschuwt voor dreigende talentencrisis in League of Legends Pro-spel

De toekomst van professionele League of Legends (LoL) esports wordt ernstig bedreigd door een gebrek aan nieuw talent dat de competitieve scène betreedt, volgens Gen.G CEO Arnold Hur. Deze waarschuwing komt ondanks de groeiende populariteit en culturele relevantie van het spel, met name in Korea, waar LoL ongekende hoogten heeft bereikt.

Hur uitte zijn bezorgdheid op X (voorheen Twitter) en zei dat de talentpijplijn voor LoL slinkt, zelfs in Korea, dat van oudsher een broeinest is voor LoL-talent. Hij benadrukte dat dit probleem zich niet beperkt tot een specifieke regio, maar een breder probleem is dat het hele LoL-ecosysteem treft.

De Gen.G CEO wees erop dat andere titels van Riot Games, zoals VALORANT, een aanzienlijk grotere pool van toekomstig pro-level talent hebben dan LoL. Dit verschil wordt toegeschreven aan jonge spelers met natuurlijk competitietalent die andere games verkiezen boven LoL. Hur merkte op dat LCK weliswaar populairder is geworden, maar dat er een wanverhouding is tussen de populariteit van de competitie en het gebrek aan investeringen door jonge spelers.

Er wordt aangenomen dat verschillende factoren bijdragen aan deze daling. Eén mogelijkheid is dat meer mensen overstappen van het spelen naar het kijken naar esports, waardoor het aantal aspirant-professionals afneemt. Een andere reden zou het katereffect van esports kunnen zijn, waarbij spelers toegang hebben tot talloze geweldige games en misschien niet bereid zijn om zich volledig aan één titel te wijden. De recente franchising van esports, die heeft geleid tot minder teams en betaalde rosterplekken, kan ook de kansen voor nieuw talent beperken.

Ondanks deze uitdagingen blijft Hur optimistisch over de toekomst. Hij benadrukte de potentiële voordelen van de integratie van open teamkwalificatiewedstrijden, collegiale kansen en meer internationale aandacht om de competitieve scène nieuw leven in te blazen. Gen.G is vastbesloten om deze initiatieven te ondersteunen en zal samenwerken met partners in de esportsindustrie, hogescholen en uitgevers om een “lanceerplatform voor de beste gamers ter wereld” te creëren. De organisatie is van plan om deze zomer updates over deze initiatieven bekend te maken.

Gen.G was dit jaar een dominante kracht in esports en won verschillende grote titels, waaronder de 2024 Mid-Seasonal Invitational en de 2024 VCT: Masters, Shanghai. De inzet van de organisatie om nieuw talent te stimuleren en de groei van esports te ondersteunen is cruciaal om de dreigende talentencrisis in LoL pro-play aan te pakken.

Je kunt ook lezen over de beste teams in LPL League of Legends in de beschrijving


Arnold Hur

Arnold Hur is de CEO van Gen.G, een wereldwijde esports-organisatie. Hij heeft een grote rol gespeeld in de groei en het succes van het bedrijf, dat is uitgegroeid tot een van de meest waardevolle esports-organisaties ter wereld. Hur heeft een diverse achtergrond en heeft gewerkt bij bedrijven als Goldman Sachs, Boston Consulting Group, Google en Memebox voordat hij bij Gen.G. kwam. Hij is een sleutelfiguur in de esports-industrie en heeft Gen.G naar talloze successen geleid en een inclusieve toekomst voor gaming bevorderd. Hur staat bekend om zijn toewijding aan de industrie en zijn inzet voor het koesteren van talent, zowel binnen Gen.G als in de bredere esports-gemeenschap.

About Author

Olny

Olny is een eSport-medium dat zich richt op het leveren van nieuws, analyses en verslagen over de spannendste eSport-evenementen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *